۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

اظهارات نسنجیده و از سر استیصال مدیرعامل باشگاه استقلال نسبت به سجاد شهباززاده


 





سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال  در اظهار نظری غیر حرفه ای  در خصوص  بازگشت سجاد شهباززاده به جمع آبی ها در نیم فصل گفته است:
در مراسم ختم پورحیدری شهباززاده را دیدم اما فرصتی برای صحبت با او نشد. البته دوستانی که با شهباززاده در تماس بودند،  عنوان کردند که او به دنبال درآمد است و می‌خواهد کارش را در تیم‌های خارجی دنبال کند.اگر  اظهارات آقای مدیر عامل صحت داشته باشد، می توان گفت، سخنان وی  حاکی از این واقعیت تلخ است که او نه نسبت  به سجاد شهباززاده و نه نسبت به باشگاه بزرگ استقلال شناخت خوبی ندارد و  البته این عدم شناخت می تواند در آینده برای  این باشگاه بزرگ ،  تبعات  منفی جبران ناپذیری در پی داشته باشد. آقای مدیر عامل باید متوجه این واقعیت می شدند  که،  اگر شهباززاده در جدایی از استقلال به دنبال پول و درآمد بیشتر بود ، از حدود یک میلیارد طلب و حق مسلم خود از باشگاه استقلال چشم پوشی نمی کرد . او  اگر یک بازیکن تمام عیار و حرفه ای نبود،  می توانست جواب های بسیار محکم و پشیمان کننده ای  برای  آقای مدیرعامل  بدهد. سجاد بازیکنی نیست به خاطر دو هفته نیمکت نشینی از تصمیمات بزرگ عدول کند ؛ او بازیکنی با اخلاق مثال زدنی ، حرفه ای ، تحصیلکرده و مرد روزهای سخت است  و  تمام پله های ترقی را نه به شیوه های رایج ، بلکه  با استمداد از خداوند سبحان و باهمت بلند خود طی کرده است و به  اظهار نظرهای آدم ها ی ریز و درشت و حاشیه ها هرگز نه توجه می کند و نه آنها را قابل توجه و  جواب می داند . 




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رجب پناهی

گزارش رییس دیده بان شفافیت و عدالت در خصوص پرونده املاک نجومی شهرداری تهران




د
کنر احمد توکلی رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت صبح روز  دوشنبه 17 آبان 1395  در نشستی خبری که به منظور ارائه گزارش نهایی بررسی پرونده املاک واگذاری شده در شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این گزارش به خیر و صلاح کشور و تجربه‌ای برای مدیران ارشد کشور باشد.در شهریور امسال نامه‌ای به امضای سربازرس سازمان بازرسی کل کشور مستقر در شهرداری تهران در فضای مجازی منتشر شد. در این نامه فهرستی از نام و نشان ۱۸۰ نفر متشکل از مدیران ارشد و میانی شهرداری، چند عضو شورای شهر تهران، یک مسئول اجرایی، یک نماینده مجلس، یک مدیر ارشد اداری در مجلس و تعدادی از کارکنان شهرداری آورده شده بود.

 توکلی افزود :  این نامه حاکی از آن بود که خانه، آپارتمان و زمین عمدتا در مناطق اعیان نشین تهران در مناطق یک، دو، سه و ۲۲ با تسهیلات و تخفیف های زیاد و تعجب آور به اشخاص مذکور واگذار شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: شهردار تهران در ۱۱ شهریور امسال در تماسی با بنده گفت که قصد دارد از سازمان دیده بان شفافیت و عدالت به عنوان نماینده افکار عمومی بخواهد که مستقلا موضوع را بررسی کند و نتایج را به اطلاع عموم برساند.

وی ادامه داد: شهردار تهران به بنده گفت مدیونی اگر در بررسی های خود به من رحم کنی.
توکلی افزود، این آپارتمان ها بیشتر در مناطق مرفه نشین بوده است و آقای قالیباف به معاونین خود گفتند که تمام اسناد و مدارک در مورد این موضوع را به بنده تحویل دهند، مردم نیز مدارک متعددی به ما در این موضوع تحویل دادند. و زمان تهیه گزارش بررسی مسائل مربوط به این پرونده نزدیک به ۲ ماه به طول انجامید.

از فهرست 180 نفره منتشر شده، آنچه برای دیده‌بان محرز شده 108 واگذاری است که طی آنها 110 ملک به 122 نفر منتقل می‌گردد. علت اختلاف ارقام این است که در مواردی، دو ملک در یک واگذاری، یا یک ملک به چند نفر واگذار شده است.

وی اضافه کرد، تنها دو مورد از واگذاری‌ها زمین بوده است. (یکی به مساحت 463 متر مربع به دو نفر و دیگری به مساحت 330 متر مربع به چهار نفر که کمتر از 2 درصد واگذاری‌های مورد رسیدگی است) در بقیه موارد (98 درصد باقی مانده)، آپارتمان و خانه‌ ویلایی به افراد واگذار شده است.

توکلی ادامه داد: املاک در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۲۲ تهران بوده و جزو مناطق مرفه نشن بوده است، مساحت کل املاک واگذار شده 17،018 متر مربع بوده است. ارزش فروش تمام 108 واگذاری در مجموع به قیمت کارشناسی 82.5 میلیارد تومان (825،116،408،485 ریال) و کل تخفیف داده شده 3/24 میلیارد تومان (242.957.041.887 ریال) بوده است. همچنین کوشش شد تا به کمک اتحادیه املاک تهران، قیمت روز املاک واگذار شده به دست آید، ولی مقدور نشد.

وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی ها نه تنها خانواده شهردار بلکه هیچ کدام از اقوام ایشان نیز هیچگونه ملکی از شهرداری دریافت ننموده اند.



توکلی گفت: این ماموریت هیچ یک از اقدامات دیگر شهرداری تهران را مثبت یا منفی، قبل، حین و بعد از این ماجرا را در بر نمی گیرد و  تنها مربوط به موضوع املاک واگذار شده و لیستی است که در رسانه ها منتشر شد.

رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: واگذاری های املاکی که صورت گرفته است اوایل به دستور شهردار به افراد بوده و سپس مشخص شده این کار با آیین‌نامه ها همخوانی ندارد چرا که فقط تعاونی ها مشمول دریافت این املاک بودند.

توکلی افزود:اینکه املاک چه به صورت مستقیم به فرد فروخته شده و چه از طریق تعاونی ها به افراد واگذار شده است به هر حال نقض آیین نامه بوده و ایراد شرعی آن هم این گونه بوده که قانون در این مساله نقض شده است.





۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رجب پناهی