درحالیکه درکشورچاپ اسکناس ٥٠٠ریالی برای همیشه متوقف شده وقیمت یک قرص نان بیش از ١٠٠٠٠ریال است،هرمترمربع اززمین مرغوب کشاورزی  دراستان اردبیل توسط کمیسیون قیمت گذاری ٥٠٠ریال قیمت گذاری شده است !!


بر اساس گزارش های واصله، هر متر مربع از زمینی در استان اردبیل توسط کمیسیون قیمت گذاری ٥٠ تا تک تومانی قیمت گذاری شده و حقوق دولت و بیت المال اینگونه پایمال شده و به تاراج رفته است! این زمین به مساحت ٤٠٠ هزار متر مربع در روستای ارباب کندی در شهرستان مشگین شهر است و مجوز تغییر کاربری این زمین برای شرکت کامیونت سازی حدید مبتکران صادر شده است . زمینی که فقط شن و ماسه واقع در یک متر مربع آن (به عمق تنها چند متر)، ارزش نجومی دارد. جالب اینکه در کشوری که سکه ٥٠٠ریالی دیگر کاربردی ندارد و اسکناس ٥٠٠ ریالی دیگر چاپ نمی شود و هر متر مربع موکت چند صد برابر این مقدار قیمت دارد؛ چگونه زمینی که تولید خاک هر سانتیمتر آن صدها سال طول می کشد را اینگونه قیمت گذاری می کنند؟
اما این هنوز پایان جنایت نیست؛ چرا که برخی اشخاص که می دانند بر اساس قانون، مهلت قیمت گذاری قبلی به پایان رسیده و الزاماً باید قیمت گذاری مجدد زمین انجام شود؛ با به کار گرفتن شگرد هایی در صددند تا از قیمت گذاری مجدد زمین مزبور  جلوگیری و در روند قانونی این پرونده اخلال ایجاد کنند! اینجاست که باید پرسید آن را که حساب پاک است؛ از محاسبه چه باک است؟ و اگر قیمت گذاری این زمین صحیح و کارشناسی و اخلاقی و به دور از هر گونه شائبه و الهام انجام گرفته است ، چرا از قیمت گذاری مجدد آن  بیمناک هستند و از قیمت گذاری مجدد اینگونه موجب وحشت برخی افراد شده و آن ها را به جنب و جوش وادار کند؟ و اگر قیمت گذاری صحیح نیست و ابهامی در کار بوده؛ چرا باید عده ای مانع از قیمت گذاری مجدد زمین شوند؟ آیا به قیمت گذاری  ٥٠ تک تومانی برای هر متر زمین  در هر کجای کشور که باشد (ولو در وسط بیابان ) در روزگاری که با این رقم حتی یک قرص  نان هم نمی شود خرید؛ برای یک زمین مرغوب کشاورزی چیزی جز جنایت تاراج بیت المال می توان اطلاق نمود .