۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

اظهارات حاشیه ای مسئولان در نماز عید فطر

مسئولان و کارگزاران نظام در حاشیه نمازعید سعید فطر درباره مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی سخن گفتند.

علوی وزیر اطلاعات عیدی این وزارتخانه را آرامش برای مردم و گرفتن فرصت نفس کشیدن از دشمن دانست.

آنگونه که خبرکزاری صدا و سیما نقل کرده است، علوی افزود: دعا کنید سربازان گمنام امام زمان (عج) هر روز و همیشه این عیدی را به مردم عزیز ایران بدهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی در ماه مبارک رمضان انجام شده است گفت: خبرها که زیاد بوده و قبلاً اطلاع‌رسانی شده اما برخی خبرها قابل گفتن نیست به خاطر اینکه در دست اقدام است.

وزیر اطلاعات افزود: ان‌شاءالله به مردم عزیزمان خبر خواهیم داد که دشمن همیشه در حال توطئه بوده، ولی به لطف خدا همیشه تحت رصد فرزندان انقلابی مردم در وزارت اطلاعات و سربازان گمنام بوده است و توطئه‌های آنها را خنثی کرده‌اند که ان‌شاءالله اطلاعات آنها را در آینده خواهیم داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
رجب پناهی

جلسه مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی و اعضای شورای مدیران سازمان امور اراضی کشور



جلسه مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی و اعضای شورای مدیران سازمان امور اراضی کشور


این جلسه با حضور مهندس عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان عضواین کمیسیون، مهندس آقایی قائم مقام وزیر درامور مجلس، دکتر قباد افشار رییس سازمان و معاونین و مدیران سازمان روز یکشنبه 21 تیر ماه و با هدف بررسی مهمترین چالش ها و مسائل حوزه مدیریت اراضی کشور در ساختمان مرکزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار گردید.






 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رجب پناهی

جزیره ی Zira، شهری با تبادل انرژی صفر





جزیره زیرا توسط گروه معماری BIG در دریای خزر و در خلیج باکو در کشور آذربایجان اجرا شده است. ویژگی های این طرح، برداشتی از خورشید، باد و آب است. 

این جزیره حدود 10.8 میلیون مترمربع مساحت دارد. جزیره زیرا، شهری تفریحی است که شامل هفت قله می باشد. در این جزیره، میزان تبادل انرژی، صفر می باشد و مدلی بسیار سازگار با محیط زیست و همچنین الگوهای توسعه شهری است. این هفت قله، چشم اندازی است از معماری مناظر طبیعی اطراف جزیره .


فرم کوه ها نقش بسیار مهمی در اکوسیستم منطقه ایفا خواهند کرد. در جزیره زیرا 300 ویلای خصوصی گنجانده شده است. سیستم گرمایش و سرمایش در این جزیره از طریق پمپ های متصل به دریای خزر انجام می گیرد. همچنین سلول های فتوولتائیک در پشت بام ها و نمای ساختمان ها استفاده شده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رجب پناهی

عامل توسعه نیافتگی مغان



یکی از علت های اساسی عقب ماندگی مغان کمبود نیروهای متخصص است. در واقع، این منطقه کمبود نیروی متخصص دارد، طی سالیان متمادی ما شاهد خروج نیروهای متخصص از منطقه  به مناطق توسعه یافته به ویژه پایتخت هستیم که در اصطلاح به آن فرار مغزها می گویند. در نتیجه، هم منابع ثروت منطقه دچار آسیب شد و هم کیفیت نیروهای انسانی این منطقه پایین آمد. واقعیت حاکی از آن است که مناطق مقصد از بازده مادی مغزهای مهاجر سود بسیاری برده اند. مسئله،کمبود  نیروی کارشناس در مبدا نیست، بلکه مشکل  نبودن امکانات و زمینه های لازم و مناسب برای استفاده از این نیروها در مبدا یا همان مغان است و در نتیجه پایتخت از این خلع امکانات برای دستیابی به این کارشناسان حد اکثر استفاده را می برد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رجب پناهی

دولت در سایه




احکام جدید احمدی نژاد برای 29 نفر به عنوان أولت در سایه» + اسامی/ تدوین برنامه های انتخاباتی احمدی نژاد برای ریاست جمهوری 96/ چه کسانی آمار و اطلاعات دولت روحانی را به «دولت در سایه» می دهند؟!

هفته نامه «طلوع صبح» در نخستین شماره خود و در گزارشی مشروح، به افشای «تشکیل دولت در سایه» توسط محمود احمدی نژاد پرداخته است.

در خبر «طلوع صبح» آمده است: روزهای چهارشنبه هر هفته ، محله محمودیه تهران در ضلع غربی چهارراه پارک وی ، شاهد حضور مردان و زنانی است که هشت سال در دولتهای نهم و دهم کشور را اداره کرده اند. ساختمان «محمودیه» ، برخلاف تصور عامه که «ولنجک» را دفتر اصلی احمدی نژاد می دانند، محل تشکیل جلسات اصلی رئیس جمهور سابق است.


نها برای جلساتی به محمودیه می آیند که احمدی نژادی ها آن را «دولت در سایه» می دانند و در این جلسات کوشش می شود تا ضمن رصد مستمر و دقیق فعالیتهای دولت حسن روحانی ، شیوه های بازگشت به قدرت را با استفاده از شناسایی و بزرگنمایی نقاط ضعف دولت یازدهم هموار نمایند.

ریاست این جلسات که از ابتدای سال ۹۴ بطور منظم برگزار میشود بر عهده محمود احمدی نژاد است ودبیرخانه آن نیز در دفتر محمودیه مستقر بوده که ریاست دبیرخانه آن نیز به مرتضی تمدن ، استاندار سابق تهران سپرده شده است.

طبق احکامی که توسط احمدی نژاد صادر شده است، «دولت در سایه» ، ۲۹ مقام مسئول دارد که هریک از این افراد مسئولیت رصد و تحلیل فعالیتها و عملکرد مسئولیت های متناظر خود در دولت یازدهم را برعهده دارد. فهرست مقامات مسئول دولت در سایه احمدی نژاد عبارتند از:

۱- مقام مسئول حوزه معاون اول : غلامحسین الهام
۲- مقام مسئول حوزه نهاد ریاست جمهوری و ارتباطات مردمی: سیدمجتبی ثمره هاشمی
۳- مقام مسئول حوزه معاونت حقوقی و پارلمانی :محمد فروزنده
۴-مقام مسئول حوزه معاونت علمی:نسرین سلطانخواه
۵-مقام مسئول حوزه سازمان مدیریت: بهروز مرادی
۶-مقام مسئول حوزه سازمان انرژی اتمی:فریدون عباسی
۷-مقام مسئول حوزه محیط زیست:فاطمه واعظ جوادی
۸- مقام مسئول حوزه بنیاد شهید: محمدجعفر بهداد
۹- مقام مسئول سازمان میراث فرهنگی: روح الله احمدزاده کرمانی
۱۰-مقام مسئول حوزه وزارت نفت:سید شمس الدین حسینی
۱۱-مقام مسئول حوزه وزارت خارجه: ابوالفضل ظهره وند
۱۲- مقام مسئول حوزه وزارت نیرو:علی ذبیحی
۱۳-مقام مسئول حوزه وزارت کشور:مرتضی تمدن
۱۴-مقام مسئول حوزه وزارت اقتصاد: محمدرضا فرزین
۱۶-مقام مسئول حوزه وزارت ارشاد: مهدی کلهر
۱۷-مقام مسئول حوزه وزارت رفاه: عبدالرضا شیخ الاسلامی
۱۸- مقام مسئول حوزه وزارت بهداشت: محمدحسم طریقت منفرد
۱۹-مقام مسئول حوزه وزارت ارتباطات: علی اکبر محرابیان
۲۰-مقام مسئول حوزه وزارت آموزش و پرورش: حمیدرضا حاجی بابایی
۲۱-مقام مسئول حوزه وزارت صنعت و تجارت: سیدحسن موسوی
۲۲-مقام مسئول حوزه وزارت دفاع: محمدحسن نامی
۲۳-مقام مسئول حوزه وزارت جهاد کشاورزی: صادق خلیلیان
۲۴-مقام مسئول حوزه وزارت مسکن و شهرسازی: علی نیکزاد
۲۵-مقام مسئول حوزه وزارت علوم و تحقیقات: علیرضا ذاکر اصفهانی
۲۶-مقام مسئول حوزه وزارت داگستری: محمدرضا میرتاج الدینی
۲۷-مقام مسئول حوزه وزارت ورزش و جوانان: فاطمه بداغی
۲۸-مقام مسئول حوزه هلال احمر:ابوالحسن فقیه
۲۹-مقام مسئول حوزه مشاور رسانه ای:محمد شیخان

در این جمع، روح الله حسینیان نیز فعالیت می کند.

هفته نامه «طلوع صبح» می افزاید: دولت درسایه احمدی نژاد علاوه بر مقامات مسئول فوق الذکر دارای 4 کمیسیون اقتصادی و زیربنایی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی و سیاست داخلی نیز هست که این کمیسیونها نیز یک جلسه در هفته با حضور احمدی نژاد تشکیل جلسه داده و موضعات مرتبط با حوزه های خود را بررسی می کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رجب پناهی

رئیس سازمان امور اراضی خبرداد: راه‌اندازی سامانه ۱۳۱ مردمی حفاظت اراضی کشور

دکتر قباد افشار روز سه شنبه دوم تیر ماه در نشست خبری  با اشاره به آغاز به کار سامانه ارتباطات مردمی حفاظت از اراضی کشور، گفت: سامانه 131 ویژه ارتباطات مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی از امروز به طور رسمی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تاکنون سامانه 131 در 14 استان راه‌اندازی شده و امیدواریم ظرف دو هفته آینده در تمام استان‌ها این سامانه فعال و راه‌اندازی شود تا از طریق آن مردم گزارش‌های خود را در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز، زمین‌خواری و غیره به سازمان اطلاع‌رسانی کنند.

افشار همچنین گفت: 300 اکیپ جدید گشت‌های مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کشور امسال ایجاد می‌شود.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رجب پناهی

تازیانه کین و غرض ورزی برحی از اصحاب رسانه بر گرده برخی از کاندیداهای احتمالی در مغان

موصوعاتی که اساسا در ابتدا یک انتقاد منصفانه به نظر می رسد، به دلیل اینکه در  بستر مناسبی مطرح نمی شود ،جنبه‌ی مغرضانه به خود گرفته  و کم‌کم  کاملا طعم بی‌انصافی و خیانت به خود می گیرد.
اگر مقداری از روش‌های اقناعی‌تر سود می جستید و ازنسبت دادن صفات مورد نظر در مورد به اصطلاح کاندیداها یا به تعبیر درست کاندیدا های احتمالی  در موارد ضرورت استفاده می‌کردید، مطالبتان غنای بیشتری می یافت و خوانندگان احساس می کردند که خدای ناکرده هیچ ریگی به کفشتان نیست!

اگر به دنبال بیان حقایق و مانایی در عرصه  رسانه هستید،توصیه می کنم آستانه تحمل  و شرح صدر خود را افزایش دهید و مهمتر از همه به دانش خود در این حوزه  عمق بیشتری ببخشید.

 خیال نکنید من به عنوان یکی از کسانی  که خواسته یا ناخواسته در لیست سیاه شما قرار گرفته ام   از شنیدن اینجور حرفها  و قضاوت ها ناراحت  وملول گشته ام . بر عکس اتفاقا  من از اینکه این حرفها کمتر زده می شود و درست و به جا  زده نمی شود، ناراحت میشوم.

در زمینه‌  مباحثی که شما به آن پرداختید خیلى حرف ها هست؛ فکرنکنبد  آن حرفهائى که شما فرمودید، همه‌ى حرفهاست. اگر بنده در این باب شروع به حرف زدن کنم عرق شرم از جبین خیلی ها و شاید بیشتر از هرکسی  از جبین اصحاب قلم بواسطه سکوت سنگین و با کمال تاسف مرگ بار در برابر اتفاقات حادث شده در منطقه طی سالیان متمادی  ، سرازیر خواهد شد. ای کاش بستر و فضا در منطقه آماده بود تا کتاب حرفهایم را  برای شما بازگو می کردم و خیلى از حقائق را  برای شما روشن می کردم . البته بر آین باورم که نا گزیر در آینده این آرزو تبدیل به واقعیت خواهد شد.
 

امروزه  متاسفانه نقد که نه تخریب و تخطئه ی هرکسی که به  به عنوان کاندید مطرح می شود، به یک مد تبدیل شده است .هر که تشنه آوازه ای است قلمی برداشته و بی رحمانه و بی محابا  به جان آنان افتاده  است. سمند چموش خود را بر پیکر تازیانه خورده آنان  می راند و چاقوی کین  خویش را در سینه مالامال از درد آنان فرو می کند و هر کسی که می خواهد ژستی روشنفکرانه بگیرد، دیواری کوتاهتر از دیوار این جماعت نگون بخت  نمی یابد. غافل از آنکه قضاوتهای عاری از هرگونه منطق و استدلال ، جهت دار و تخریب واستهزای آنان  احساسات عمومی را جریحه دارکرده و تخم یاس و نومیدی را در بین آنان  می نشاند و خواسته یا نا خواسته امنیت جامعه را خدشه دار می کند.

کسانی که به جای نقد منصفانه به تخریب و تمسخر  متوسل می شوند، مطمئن باشند قادر نخواهند شد اسباب بزرگی برای خود فراهم کنند و  ناگفته پیداست که این اقدامات سبک و از جنس خیره سری ،چه ارمغانی را برای آنان هدیه خواهد نمود.

 هیچ کسی به استثنای معصومین مصون از خطا و اشتباه نیست و قاعدتا همه انسان ها  قابل نقد هستند نه تخطئه، تخریب و استهزا.جهت گیریهای مغرضانه و هدفدار، عقده گشائیهای ناصواب مدتی است که  به رویه غالب  برخی از روشنفکر ماب ها  و نشریات تبدیل شده است. فرو کشیدن کسانی که دغدغه توسعه منطقه را دارند و  برکشیدن آنانکه آوازه شان به زحمت فراتر از شهرسان رفته  جفا  و توهین به شعور و فرهنگ مردم است.

با کمال تاسف طمع شهرت گاه آدم را به راه برادر حاتم طائی می کشاند، آنگاه که حاتم در سخاوت آوازه اش عالم گیر شد، برادرش در آتش حسادت دیوانه وار می سوخت، سرانجام دست به کار شد تا برای خود شهرتی دست و پا کند، دست به آن اقدام شنیع زد و بی درنگ این رفتار او را به شهرت رساند اما به چه بهایی؟ متاسفانه در زمانه ما عده ای برای کسب شهرت پا را  از این هم فراتر می نهند.

با شناخت نسبی  که بنده  از برخی از عزیزان پیدا کرده ام  بسیار بعید می دانم  که آنان این مطالب را درقبال دریافت مزد یا خوش خدمتی انجام داده باشند اگر برای کسب شهرت و بزرگی است که باید عرض کنم: 

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف           مگر اسباب بزرگی همه آماده کنیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رجب پناهی