ساری - ایرنا - مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از بازدید اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از شهر ساری با هدف بررسی طرح بازنگری طرح جامع این شهر و تصویب آن خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران ' علی ثباتی ' روز دوشنبه گفت : این شورا بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر بررسی و تصویب نهایی طرحهای جامع شهری و تغییرات آنها خارج از نقشه های تفصیلی ، طرح بازنگری طرح جامع مرکز استان مازندران را در دستور کار خود قرارداد.

ثباتی تصریح نمود: طرح یاد شده پس از تصویب در جلسات کارگروه زیر بنایی و شهرسازی و شورای توسعه و برنامه ریزی استان مازندران به کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارائه شده است.

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی مازندران خاطر نشان ساخت : از این رو اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که شامل نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور ، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست و ... بوده از شهرساری و محدوده های سکونتی پیرامون آن بازدید نمودند.

گفتنی است طرح بازنگری طرح جامع شهر ساری برای تصویب نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مطرح می شود.

کمیته شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای هماهنگ کردن برنامه های شهرسازی بمنظور ایجاد محیط زیست بهتر برای مردم همچنین بمنظور اعتلای هنر معماری ایران و رعایت سبکهای مختلف معماری سنتی و ملی و ارایه ضوابط و جنبه های اصیل آن با در نظر گرفتن روشهای نوین علمی و فنی و در نتیجه یافتن شیوه های اصولی و مناسب ساختمانی در مناطق مختلف کشور با توجه به شرایط اقلیمی و طرز زندگی و مقتضیات محلی تاسیس شده است.

شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد.