مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آستارا از تخریب ۱۳ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه حیران آستارا در غرب استان گیلان مطابق دستور مقام قضایی خبر داد.
ایرج شیارکار گفت: مطابق تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۱۳ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حیران تخریب شد.


وی با اشاره به اینکه حکم تخریب این سازه ها بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب آستارا اجرایی شد ، افزود: تخریب این ۱۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز، طی عصر دیروز و امروز اتفاق افتاد. 
به گزارش ایرنا شیارکار با یادآوری اینکه صبح روز گذشته ( ۱۶ شهریور ) نیز ۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شده بود ، اضافه کرد: طی دو روز در مجموع، ۲۴ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در حیران سفلی و وسطی تخریب و قلع و قمع شد.
وی مجموع وسعت این سازه ها را ۲۵ هزار و ۷۱۵ متر مربع عنوان کرد و گفت: این ۲۴ مورد شامل سازه های در حال ساخت و فاقد انشعاب نظیر ویلا ، سوییت ، انبار ، پی ریزی ساختمان ، فنس کشی و دیوار کشی در اراضی کشاورزی بود که تخریب شد.
شیارکار در ادامه گفت: ۴۱ مورد پرونده مربوط به ساخت و سازهای خارج از طرح هادی در دستگاه قضایی مطرح بوده که برای شش مورد، حکم قلع و قمع و برای شش مورد قرار منع تعقیب صادر شد. 
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز علیه ۲۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز مربوط به محدوده خارج از طرح هادی نزد دستگاه قضایی اقامه دعوی شده که با صدور حکم نهایی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
حیران ، دهستانی در ۳۰ کیلومتری آستارا با دو هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت است که از این میزان، یک هزار و ۲۰۰ هکتار به مستثنیات اشخاص و یک هزار هکتار به منابع ملی تعلق دارد